Een sterk logo is een krachtig marketingmiddel. Het is snel te herkennen en heel belangrijk speelt in op de gevoelens van je doelgroep. Zo verleid je potentiële klanten om een beroep te doen op jouw producten of diensten. En dat is niet anders in de digitale wereld, dus kijk eens naar logo laten ontwerpen. De grootste voordelen van een logo zijn:
Een eerste indruk maken
Een goede eerste indruk maken blijft belangrijk om op lange termijn een impact te hebben bij eindgebruikers en zakenpartners. Aangezien het logo meestal zorgt voor de eerste indruk, is het belangrijk om een logo te hebben dat mooi, slim en creatief is. Het moet jouw bedrijfscultuur perfect uitdrukken.
Opvallen
Er zijn miljoenen offline- en onlinezaken in de wereld, waarbij er duizenden zijn die soortgelijke zaken of producten aanbieden. Een merklogo helpt ze om zich te onderscheiden van de concurrentie. Bovendien kan een consument hun merk er zo uitpikken tussen alle andere producten of diensten op de markt.
Bouw geloofwaardigheid op
Een logo verleent ook een kwaliteitsgarantie aan een product. Indien de mobiele telefoon in je hand bijvoorbeeld een logo van Apple of Samsung draagt, ben je er zeker van dat het toestel stevig en van goede kwaliteit is.
Trek nieuwe klanten aan
Van alle beschikbare onlinewinkels blijken klanten het liefst te winkelen bij webshops met een logo. Eens een zaak een klant heeft binnengehaald kan een logo werken als retentie, maar de eerste convertie blijft de moeilijkste.
Een boodschap overbrengen
Veel merken dragen een boodschap uit met hun logo. De olie- en gasreus BP vernieuwde het bedrijfslogo door te verwijzen naar ‘Helios’, de oude Griekse god van van de zon. Hiermee wilden ze uitdrukken dat ze méér doen dan enkel fossiele brandstoffen, onder andere ook zonne-energie. Dus logo laten maken.