Influencer marketing Software

Als het goed is heb je al eens wat gelezen over Nederlandse Influencer marketing. Toch leg ik even kort uit wat Influencer marketing betekent. Om te snappen wat Influencer marketing inhoudt dien je eerst te weten wat een Influencer is, dit is iemand die een groot bereik heeft op social media. Het bereik van deze Influencer bevindt zich in een specifieke doelgroep, dit bereik kan de Influencer dus aanspreken en trachten hen tot handelen aan te sporen. Nu je weet wat een Influencer is gaan we het bruggetje maken naar Influencer marketing, Influencer marketing houdt in principe in dat bedrijven gebruik gaan maken van deze Influencers om de producten of diensten die zij aanbieden duidelijk in een bepaalde doelgroep naar voren te brengen.

Waar vinden deze Influencers en bedrijven elkaar dan? Dit kan door middel van direct contact, maar vaak wordt er gebruik gemaakt van een ‘marktplaats’. Een goed voorbeeld van zo een marktplaats is die van Juulr. Op de marktplaats van Juulr melden Influencers zich aan, deze Influencers worden vervolgens gescreend en ingedeeld in categorieën zoals fashion en beauty. Bedrijven kunnen vervolgens heel simpel zoeken naar een Influencer in een bepaalde categorie, er komt een lijst van Influencers tevoorschijn. Het enige wat het bedrijf nog hoeft te doen is het uitzoeken van de juiste Influencer.

Maar nu hebben Influencer en bedrijf elkaar gevonden, wat gebeurt er nu? Nu Influencer en bedrijf elkaar gevonden hebben gaat de samenwerking beginnen.  Er wordt een campagne opgezet en achteraf wordt er geanalyseerd over deze campagne, was deze campagne succesvol? Was de campagne niet succesvol? Is deze samenwerking voor herhaling vatbaar of niet? Dit zijn enkele vragen waar het bedrijf achter wilt komen.

Gelukkig wordt alles in de gaten gehouden door middel van smart data. Zo kan alles gevolgd worden tot in de kleinste details. Op de site van Juulr kan zo een campagne precies in de gaten gehouden worden, elk detail wordt gemeten.

Dit maakt Influencer marketing meteen ook effectiever dan de traditionele reclame. Want bij traditionele media kan er niet nauwkeurig gemeten worden wat zo een reclame op tv bijvoorbeeld oplevert. Er kan wel gezegd worden dat er 400.000 mensen keken naar een bepaald programma, maar hoe wil je bewijzen of deze 400.000 mensen allemaal aandachtig naar het reclameblok hebben zitten kijken of überhaupt de boodschap hebben meegekregen.

Deze effectiviteit gaat gepaard met kostenbesparing, omdat je met het gebruik van een Influencer marketing Software doelmatig aan de slag gaat zal je kosten besparen…

Genoeg redenen om gebruik te maken van Influencer marketing Software, niet? Het bespaart je geld, is effectiever en je kan je campagnes tot in de kleinste details bekijken en aansturen.

Bron: Juulr.com

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *